בלוג סקס asthegroveturns.net

"זקפות: מדריך לאנטומיה ותפקוד הפין"

"זקפות: מדריך לאנטומיה ותפקוד הפין"

מרגע הלידה, איבר המין הגברי משרת מטרות רבות לאורך החיים. זקפות חיוניות לקיום יחסי מין מוצלחים, אך הן יכולות גם להצביע על מגוון תפקודים פיזיולוגיים אחרים, כגון התנפחות שלפוחית השתן כדי לאפשר מתן שתן. ישנם מספר שינויים הקשורים לגיל באנטומיה ובתפקוד של זיקפה. מאמר זה מספק סקירה כללית של האנטומיה והפיזיולוגיה המובילות לזקפה, סוגי זקפות וגורמי סיכון לבעיות זיקפה.

אנטומיה ופיזיולוגיה של הפין

הפין מורכב משלוש מסות נפרדות של רקמת זיקפה ושני עורקים גדולים המספקים דם לפין במהלך הזקפה: הקורפוס ספונגיוסום ושני corpora cavernosa. הקורפוס ספונגיוסום, הנמצא ממש מתחת לפין העטרה, מכיל את השופכה לאורכו. במהלך עוררות מינית, הקורפוס ספונגיוסום ושני הקורפוס cavernosa מתמלאים בדם, וכתוצאה מכך זקפה.

עצבים והורמונים הם הכוחות העיקריים מאחורי השינויים הפיזיולוגיים היוזמים זקפה. זקפה מתחילה בגירוי מהמוח, אשר שולח אותות למערכת העצבים דרך חוט השדרה. אותות אלה נעים למטה דרך חוט השדרה אל המרכז הפאראסימפתטי העצה, אשר יוזם את שחרורו של תחמוצת החנקן.

תחמוצת החנקן מפעילה אז מפל של אירועים בפין: הרפיה של שרירים חלקים של קורפוס cavernosum, וכתוצאה מכך זרימת דם מוגברת לתוך הפין; ואת הרפיה של השרירים החלקים של קורפוס spongiosum, המאפשר את השופכה לגדול, ובכך לאפשר תחושה.

סוגי זקפות

ישנם שני סוגים של זקפות: פסיכוגני ורפלקסוגני. זקפות פסיכוגניות נובעות מגירוי חזותי, מישושי או מנטלי. זקפות רפלקסוגניות, הידועות גם בשם זקפות פיזיולוגיות או סומטיות, מתרחשות בתגובה לגירוי פיזי של רקמת הפין, כולל זו המתרחשת במהלך השינה, או כאשר שלפוחית שתן מלאה מפעילה את מערכת העצבים הפאראסימפתטית כדי לגרום להרפיה של הקורפוס קברנוזום. האחרון מכונה "זקפה לילית".

זקפות ניתן גם לסווג לפי משך הזמן שלהם. זקפה רגילה נמשכת בדרך כלל בין 5 ל -30 דקות. זקפה הנמשכת יותר מ -4 שעות, המכונה "פריאפיזם", דורשת טיפול רפואי מיידי מכיוון שהיא עלולה לגרום נזק בלתי הפיך לפין.

גורמי סיכון לבעיות זיקפה

תפקוד לקוי של זיקפה (ED) מוגדר כחוסר יכולת להשיג או לשמור על זקפה ליחסי מין מספקים. ההערכה היא כי בין 20 ל -30 מיליון גברים בארצות הברית לבדה סובלים מ- ED. הגורמים ל- ED משתנים, אך גורמי הסיכון הנפוצים ביותר כוללים:

• גיל – שכיחות ED עולה עם הגיל
• מחלות לב וכלי דם – סוכרת, יתר לחץ דם וטרשת עורקים הם גורמי סיכון ל-ED
• רמות טסטוסטרון נמוכות – היפוגונדיזם ראשוני ומשני (מחסור בטסטוסטרון) נקשרו ל- ED
• סמים ואלכוהול – הן סמים לא חוקיים והן תרופות מרשם כולל אופיאטים, בנזודיאזפינים ואלכוהול נקשרו ל- ED
• גורמים פסיכולוגיים – חרדה, דיכאון, הערכה עצמית נמוכה וחרדת ביצוע יכולים לעכב תגובות זיקפה המושרות מינית

מסקנה

זקפות הן חלק בלתי נפרד מהאנטומיה והפיזיולוגיה המינית הגברית. הבנת תפקודם והאנטומיה שלהם יכולה לסייע בזיהוי גורמי סיכון פוטנציאליים לבעיות זיקפה ולאפשר התערבות מוקדמת. עם חינוך וטיפול נכונים, גברים יכולים להמשיך ליהנות מזקפה מלאה ומספקת יותר גם בשנותיהם המאוחרות.

נערות ליווי: הבנת המקצוע העתיק ביותר בעולם

נערות ליווי: הבנת המקצוע העתיק ביותר בעולם

המונח "נערת ליווי" משמש מזה עשרות שנים לתיאור אישה המקבלת תשלום עבור חברתה ושירותי המין שלה. זהו מקצוע שהיה חלק…

תאריך : 25/04/2024
לחקור את העולם המורכב של עבודת מין: ניפוץ מיתוסים וקולות מעצימים של עובדי מין

לחקור את העולם המורכב של עבודת מין: ניפוץ מיתוסים וקולות מעצימים של עובדי מין

עבודת מין היא נושא שנוי מאוד במחלוקת וסטיגמה שלעתים קרובות מעלה דימויים שליליים וסטריאוטיפים כוזבים במוחם של אנשים. בעוד שיש…

תאריך : 16/04/2024
יחסי מין: הבנת מעשה האהבה האולטימטיבי

יחסי מין: הבנת מעשה האהבה האולטימטיבי

יחסי מין, הידועים גם בשם coitus, הם הפעולה הפיזית האולטימטיבית של אהבה ואינטימיות בין שני אנשים. זה כרוך החדרה ותנועה…

תאריך : 12/04/2024